Adresa

L. B. Schneidera 414/2, Č. Budějovice

E-mail

info@petra-rusnakova.cz

Telefon

724 535 021

Vysoce citliví lidé – patříte mezi ně?

Kdo jsou vysoce citliví lidé?

Vnímáte svět intenzivněji než většina lidí? Všímáte si detailů, které ostatním uniknou? Silně prožíváte emoce a vnímáte nálady druhých? Pokud ano, je pravděpodobné, že patříte mezi vysoce citlivé osoby (VCL).

Hlavní znaky VCL:

  • Zvýšená vnímavost: Všímají si detailů, které ostatním uniknou.
  • Hluboké zpracování: Dlouho a důkladně přemýšlejí o informacích a emocích.
  • Empatie: Silně vnímají emoce druhých a snadno se s nimi ztotožní.
  • Reakce na stimuly: Jsou citlivější na světlo, hluk, pachy a dotyk.
  • Potřeba klidného prostředí: Vyhledávají klidná a nerušená místa pro odpočinek a regeneraci.

Některé mýty o VCL:

  • Jsou slabí a neschopní: Není pravda. VCL jsou silní a odolní, ale potřebují vnímat svět svým vlastním způsobem.
  • Jsou introverti: Není pravda. Někteří VCL jsou extroverti, ale potřebují více času na dobití energie.
  • Jsou přecitlivělí: Není pravda. VCL vnímají svět hlouběji, ne nutně přecitlivěle.

Tipy pro život pro VCL:

  • Najděte si klidné prostředí: Vytvořte si doma i v práci klidné a nerušené místo pro odpočinek a regeneraci.
  • Nastavte si zdravé hranice: Naučte se říkat „ne“ aktivitám a lidem, kteří vás vyčerpávají.
  • Dopřejte si dostatek spánku: Spánek je nezbytný pro regeneraci a duševní pohodu.
  • Stravování: Jezte zdravou a vyváženou stravu, která vám dodá energii a vitalitu.
  • Pohyb: Pravidelný pohyb pomáhá odbourávat stres a zlepšuje náladu.
  • Meditace a mindfulness: Tyto techniky vám pomohou zklidnit mysl a soustředit se na přítomný okamžik.
  • Sociální kontakt: I když VCL potřebují čas o samotě, je pro ně důležitý i kontakt s blízkými a přáteli.
  • Profesní život: VCL se osvědčují v profesích, které vyžadují empatii, vnímavost a detailní práci.
  • Terapie: Pokud se VCL potýkají s těžkostmi v životě, může jim pomoci psychoterapie.

Důležité je:

  • Přijmout se takoví, jací jste: Vysoká citlivost není vada, ale dar.
  • Naučit se vnímat své potřeby: Naslouchejte svému tělu a duši a dopřejte si to, co potřebujete.
  • Najít si podporu: Obklopte se lidmi, kteří vás chápou a respektují.

Vysoce citliví lidé vnímají svět jedinečným způsobem a mohou do společnosti přinést mnoho pozitivního. Pokud jste VCL, vnímejte to jako dar a nenechte se odradit od svého životního poslání.

Poznáváte se?

Potřebujete se lépe v sobě vyznat?

Mít možnost uvolňovat stres a napětí, ty zvláštní pocity nerovnováhy?

EFT – Techniky Emoční Svobody vám v tom mohou skvěle pomoci a to v mnoha ohledech:

1. Zvládání stresu a úzkosti: VCL jsou náchylnější k stresu a úzkosti kvůli hloubce prožívání emocí. EFT jim pomáhá tyto emoce regulovat a zvládat stresové situace.

2. Zlepšení emoční odolnosti: VCL se mohou cítit zahlceni negativními emocemi. EFT jim pomáhá budovat emoční odolnost a lépe se vyrovnávat s těžkými emocemi.

3. Zvýšení sebevědomí: VCL se mohou kvůli své citlivosti cítit méněcenní. EFT jim pomáhá posilovat sebevědomí a vnímat se pozitivněji.

4. Zlepšení spánku: VCL mívají problémy se spánkem kvůli nadměrnému přemýšlení a úzkosti. EFT jim pomáhá zklidnit mysl a zlepšit kvalitu spánku.

5. Zmírnění fyzických symptomů: VCL mohou kvůli stresu a úzkosti trpět psychosomatickými symptomy, jako jsou bolesti hlavy, migrény, trávicí potíže atd. EFT jim pomáhá tyto symptomy zmírnit.

Právě pro vás je vhodný kurz EFT 1. -2. stupně,

který se bude konat v Praze  19. – 21. 4. 2024

více informací se dozvíte ZDE:

https://petra-rusnakova.cz/certifikovany-kurz-eft-1-3-stupne-dle-mezinarodnich-stanov-a-metodiky/

 

Chcete zvládat emoce?

Jednoduchý návod vám pomůže uvolnit ze sevření nepříjemných emocí, bolestí, strachů.

Stáhnětě si manuál k EFT zcela zdarma.

Dvě varianty formátu jak pro PC nebo tisk či pro prohlížení na mobilu. Obě varianty vám přijdou do e-mailové schránky.

Stačí jen vyplnit a odeslat formulář.

Jak na prokrastinaci?  Geniální postup, který vás hned rozpohybuje :-)

Jak na prokrastinaci? Geniální postup, který vás hned rozpohybuje 🙂

Prokrastinuju, prokrastinuješ, prokrastinujeme...a kdo ne?! Prokrastinace, neboli chronické odkládání úkolů a povinností na pozdější dobu, je běžný problém, se kterým se potýká mnoho lidí. Může se projevovat různě, například: Odkládání důležitých úkolů: Místo práce na...

Jak zvýšit své sebevědomí?   7 praktických tipů, jak na to!

Jak zvýšit své sebevědomí? 7 praktických tipů, jak na to!

Nízké sebevědomíNízké sebevědomí je stav mysli, kdy se člověk cítí neadekvátní, nejistý a nemá dostatek víry ve své schopnosti a hodnotu. Lidé s nízkým sebevědomím se můžou potýkat s: Negativním sebehodnocením - Často se kritizují, znevažují své úspěchy a zaměřují se...